GADVAD_Posteris_190225_2000x2000px.jpg

Par projektu

No 2024. gada 1. oktobra līdz 2025. gada 30. septembrim Latvijas Autisma apvienība ar Sabiedrības integrācijas fonda finansiālu atbalstu īsteno projekta “Atbalsta sistēmas pilnveide ģimenēm, kurās aug bērns/jaunietis ar autiskā spektra traucējumiem, ieviešot gadījumu vadītāju kā atbalstu ģimenes sistēmai” otro posmu.
Gadījumu vadītājs, balstoties savā pieredzē un zināšanās, sniedz personalizētu atbalstu, kas ietver ne tikai praktisku palīdzību, bet arī emocionālu un psiholoģisku atbalstu. Šāds personalizēts atbalsts vecākiem palīdz pieņemt informētus lēmumus par bērna rehabilitāciju, kā arī risināt ikdienas problēmas, piemēram, dokumentu izpildi un speciālistu atrašanu.

Noderīgi

Projekta mērķi

Projekta galvenais mērķis ir izveidot un ieviest sistemātisku un efektīvu gadījumu vadītāja pakalpojumu, kas nodrošina koordinētu atbalstu ģimenēm ar bērniem un jauniešiem ar autiskā spektra traucējumiem (AST). Projekta ietvaros gadījumu vadītāja pakalpojumu plānots nodrošināt 17 līdz 30 ģimenēm (veltot ne vairāk kā 20 stundu vienam gadījumam), tādā veidā veicinot šo ģimeņu dzīves kvalitātes uzlabošanos un bērnu veiksmīgu integrāciju sabiedrībā. Tāpat projekta ietvaros tiks apzinātas mērķa grupas vajadzības, veiktas diskusijas ar valsts un pašvaldību iestāžu pārstāvjiem, piedāvāti risinājumi atbalsta sistēmas pilnveidei, kā arī stiprināta sabiedrības un lēmumu pieņēmēju izpratne par nepieciešamību ieviest gadījumu vadītāja profesiju kā valsts finansētu pakalpojumu.

Mērķa grupas

  • Tiešā mērķa grupa – 17-30 ģimenes, kurās aug bērns/jaunietis ar AST, vai bērns ar aizdomām par AST;
  • Netiešā mērķa grupa – visas Latvijas ģimenes, kurās aug bērns/jaunietis ar AST;
  • Labklājības ministrija, Veselības ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija, pašvaldības;
  • Sabiedrība kopumā.

Projekta rezultāti

  • Gadījumu vadītāja lomas nostiprināšana Latvijā. Projekta mērķis ir panākt, lai gadījumu vadītāja profesija tiktu nostiprināta un tiktu meklēti risinājumi, kā to integrēt sociālā atbalsta sistēmā, nodrošinot valsts un pašvaldību finansējumu un atbalstu šīs profesijas attīstībai.
  • Sabiedrības un lēmumu pieņēmēju izpratnes palielināšana. Projekta laikā īstenotās sabiedrības informēšanas un interešu aizstāvības aktivitātes novedīs pie plašākas sabiedrības un politikas veidotāju izpratnes par AST un nepieciešamību pēc sistemātiska atbalsta šīm ģimenēm.
  • Gadījumu vadīšanas efektivitātes pierādīšana un pakalpojuma pilnveide. Projektā tiks sniegts reāls atbalsts vismaz 17 līdz 30 ģimenēm ar bērniem/jauniešiem ar AST, un rezultāti tiks dokumentēti un analizēti. Tiks izveidota gadījumu vadības datubāze, kas ļaus sistemātiski apkopot informāciju par pakalpojuma ietekmi, nodrošinot iespēju vēlākajai pakalpojuma pilnveidei un pielāgošanai atbilstoši reālajām vajadzībām.

Kas var pieteikties gadījumu vadītāja atbalsta saņemšanai?

Gadījumu vadītāja atbalstu var saņemt ģimenes, kurās bērnam vai jaunietim ir noteikta AST diagnoze (apliecināt to varēs ar ārsta izrakstu, kurā ir norādīta diagnoze) vai pastāv aizdomas par AST, bet diagnostikas process vēl nav noslēgts (to apliecināt varēs ar ārsta izrakstu, kurā ir norādīts, ka ir aizdomas par autismu).

Kā pieteikties?

Lai pieteiktos gadījumu vadītāja atbalstam, nepieciešams aizpildīt pieteikuma formu.

Pēc pieteikumu saņemšanas gadījumu vadītāju koordinators izvērtēs, vai ģimene atbilst noteiktajiem atlases kritērijiem, un pēc sākotnējās izvērtēšanas gadījumu vadītāju koordinators sazināsies ar ģimeni, lai veiktu sarunu. Sarunā tiks izzināta ģimenes situācija, bērna vai jaunieša vajadzības un apspriestas iespējamās atbalsta formas. Šī saruna palīdzēs noteikt, vai ģimene būs projekta daļa un kurš gadījumu vadītājs būtu piemērotākais ģimenei. Ar bērna vecāku vai likumisko pārstāvi tiks slēgts līgums par pakalpojuma saņemšanu.

Katrai ģimenei tiks izveidots individuāls atbalsta plāns. Tiks apkopoti dati par katru gadījumu, veikta izvērtēšana un rūpīgi uzraudzīta sniegto pakalpojumu efektivitāte. Visi dati tiks apstrādāti konfidenciāli, un gadījumu vadītāji strādās, lai nodrošinātu personalizētu pieeju un maksimāli efektīvu atbalstu. Tāpat arī gadījumu vadītājs reizi mēnesī par atbalstu katrai ģimenei iesniegs atskaiti, kurā tiks uzskaitīts sniegtais atbalsts, kā arī informācija par to, vai gadījums ir/nav pabeigts.